325 میلیارد تومان برای برطرف مسائل منابع آبی کردستان احتیاج است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد حاج رسولی ها عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار گردید، اظهارداشت: اولویت اول برطرف مسائل منابع آبی کردستان تخصیص اعتبار مورد احتیاج برای طرح های غیرمرزی و شبکه های پایاب سدهاست که 325 میلیارد تومان اعتبار برای آن مورد احتیاج است.

325 میلیارد تومان برای برطرف مسائل منابع آبی کردستان احتیاج است

وی انجام طرح های اولویت دار در بخش آب استان کردستان را احتیاجمند 325 میلیارد تومان اعتبار گفت و اضافه نمود: امیدواریم مجلس ردیف متمرکزی برای این امر اختصاص دهد تا بخش عمده ای از مسائل کمبود آب در این استان برطرف گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اولویت دوم کردستان را در حوزه آب، اصلاح طرح های تکمیلی سدهای استان مطرح نمود و ادامه داد: 250 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های تکمیلی سدهای استان مورد احتیاج است.

حاج رسولی ها با اشاره به اینکه اولویت سوم استان در این حوزه، انجام پنج پروژه آبرسانی است، یادآور شد: تمام سدهای این پروژه ها ساخته گردیده و آب آن تامین گردیده اما برای اتمام این پروژه ها 800 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه اولویت چهارم حوزه آب در کردستان انجام طرح های جدید است، اعلام کرد: برای اجرای فاز دو طرح مرزی، 230 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که امیدواریم این امر محقق گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه 43 سد در کشور وظیفه تامین آب شرب کشور را برعهده دارند، گفت: متاسفانه سهم اعتبارات منابع آبی در برنامه ششم توسعه به 3،5 درصد بودجه کاهش یافته است که این مسئله برطرف مسائل آبی کشور را با مشکل روبرو می نماید.

حاج رسولی ها با اشاره به اینکه سهم فصل منابع آب از برنامه پنجم توسعه 6،8 درصد بود، اضافه نمود: این رقم در برنامه ششم توسعه به 3،5 درصد سهم اعتبارات تملک دارایی کاهش یافته است.

وی با انتقاد از کاهش این سهم گفت: این در حالی است که سهم اعتبارات فصل منابع آبی کشور از برنامه چهارم توسعه 9،6 درصد سهم بودجه بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4347

به "325 میلیارد تومان برای برطرف مسائل منابع آبی کردستان احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "325 میلیارد تومان برای برطرف مسائل منابع آبی کردستان احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید