8 هزار طرح برای دریافت تسهیلات بانکی شناسایی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد علی شجاعی در کارگروه تخصصی اشتغال خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت اشتغال پایدار روستایی اظهار کرد: در هر شهرستان باید یک هزار طرح اشتغال روستایی شناسایی و پس از آنالیز دقیق با حضور یک کارشناس در دهیاری ها و بخشداری ها به بانک ها ارجاع داده گردد.

8 هزار طرح برای دریافت تسهیلات بانکی شناسایی گردد

شجاعی همچنین خواهان حمایت دستگاه های اجرایی متولی و فعال شدن آنان در حوزه روستایی شد و اضافه نمود: با نهادسازی در روستاها می توان طرح های بیشتری اما با تجمیع به انتها رساند.

وی توضیح داد: بانک های خراسان شمالی به طرح های حوزه گردشگری توجه بیشتری داشته باشند چراکه این حوزه یکی از نیازهای اصلی استان برای رسیدن به توسعه است، بنابراین اعتبارات باید کیفی در نظر گرفته گردد و به سمت وسوی توسعه سوق پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی خطاب به فرمانداران حاضر در این نشست گفت: تنها 4 روز مهلت دارید تا تمامی طرح های ارجاع شده به بانک های عامل و منتظر آنالیز و مصوب را صفر کنید و به مرحله انعقاد قرارداد و پرداختی برسانید.

شجاعی با تاکید بر این که 3 بهمن ماه باید آثار پرداختی های بانک ها در سامانه کارا قابل مشاهده باشد، توضیح داد: فرمانداران دقت نمایند در شهرستان هایی که با تراکم پرونده و کمبود نیرو روبرو هستند جابه جایی انجام گردد تا این اقدامات طی 48 ساعت به اتمام برسد لذا بعد اتمام این زمان معین شده هیچ توجیهی را نخواهم پذیرفت.

وی بیان نمود: در طرح های اشتغال پایدار روستایی باید طبق آیین نامه های موجود عمل گردد و نباید شاهد کار اضافی و یا سنگ اندازی در راستا مردم باشیم، بنابراین بانک های استان تحت هیچ شرایطی حق ندارند استعلام پروانه های تاسیس یا امور غیر مرتبط را بگیرند چراکه این امور مربوط به سازمان های متولی است و تاکنون همچون این امور توسط بانک ها انجام می شده روند رسیدگی به پرونده ها نیز طولانی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی تسهیلات تنها انعقاد قراردادهای بانک های عامل ملاک است، گفت: مدیران بانک ها در زمان آنالیز طرح ها برای اخذ تسهیلات باید استانی فکر نمایند چراکه هدف همه ما باید توسعه سریع تر استان باشد و هر چه تعداد انعقاد قرارداد و پرداختی ها بیشتر باشد، بدون شک دیگر در رتبه های پایین کشوری نخواهیم بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10803

به "8 هزار طرح برای دریافت تسهیلات بانکی شناسایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 هزار طرح برای دریافت تسهیلات بانکی شناسایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید