82 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیز استان مرکزی ذخیره شده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران از منابع طبیعی، عبدالحسین محمدی گفت: سال جاری اعتبارات پیش بینی شده در زمینه آبخیزداری، از صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی تامین شده و تا کنون 19 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه تخصیص یافته است.

82 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیز استان مرکزی ذخیره شده است

وی اضافه کرد: در استان مرکزی 12 هزار و 500 سازه آبخیزداری اجرا شده است که این سازه ها توانستند، بیش از 82 میلیون متر مکعب آب ذخیره نمایند، باتوجه به بارندگی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم 42 میلیون متر مکعب آب در پشت سدها ذخیره شده که به این ترتیب 30 تا 35 درصد کمبود آب سفره های زیرزمینی جبران شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی توضیح داد: در حوزه آبخیزداری دره گردوی اراک، 16 بند سنگ و سیمان اجرا شده، همچنین 107 مورد بند گابیونی و 30 مورد بند خشکه چین هم اجرا و این موارد سبب شده جلوی سیل گرفته و 140 هزار متر مکعب آب در پشت بندها ذخیره گردد.

محمدی مطرح نمود: در استان مرکزی 19 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و استانی برای حوزه آبخیزداری اختصاص یافته است، 40میلیارد تومان هم براساس تفاهم نامه استاندار مرکزی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به استان در زمینه آبخیزداری اختصاص می یابد که 20 میلیارد تومان آن ملی و 20 میلیارد تومان هم استانی است، در مجموع اعتبارات حوزه آبخیزداری سال جاری استان مرکزی 60 میلیارد تومان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7494

به "82 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیز استان مرکزی ذخیره شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "82 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیز استان مرکزی ذخیره شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید