رشد12درصدی پرونده های شکایات پزشکی، سهم بالای بیمارستان های دولتی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، میرحامد خانی صبح امروز در همایش مدیران حقوقی و وکلای بیمارستانهای استان تهران گفت: آنچه که در حال حاضر گریبانگیر بیمارستانهای دولتی و خصوصی است، بیمارانی است که بضاعت مالی مناسبی ندارند و پس از ترخیص، مراکز درمانی برای دریافت هزینه ها با مشکل روبرو می شوند.

رشد12درصدی پرونده های شکایات پزشکی، سهم بالای بیمارستان های دولتی

وی با عنوان این مطلب که ضمانت اجرایی مناسب در بخش خصوصی برای دریافت هزینه های بیماران بی بضاعت وجود ندارد، اضافه کرد: متأسفانه در صورت فوت بیمار، مطالبات بیمارستانها باقی می ماند.

خانی در ادامه با اشاره به پرونده های شکایت از پزشکان گفت: در سال 96، 5592 پرونده در هیئت های انتظامی 208 شهر دارای دادسرای انتظامی نظام پزشکی ثبت شده است که نسبت به سال 95 رشد 12 درصدی نشان می دهد.

مدیر حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با عنوان این مطلب که بیش از 50 درصد این پرونده ها منجر به صدور برائت شده است، ادامه داد: برای 42 درصد این پرونده ها کیفرخواست صادر شده که عموماً شامل پزشکان عمومی و دندانپزشکان عمومی، متخصصین زنان و زایمان و جراحان ارتوپد و جراحان عمومی بوده است.

وی با اعلام اینکه 53 درصد شکایت های ثبت شده در نظام پزشکی مربوط به بیمارستان های دولتی و 29 درصد مربوط به بیمارستان های خصوصی بوده است، یادآور شد: سایر شکایتها شامل سایر مراکز درمانی و دی کلینیک ها بوده است.

به گفته مدیر حقوقی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ آمارهای جهانی نشان می دهد که در هنگام اقدامات درمانی 3 درصد منجر به طرح شکایت می گردد.

وی اضافه کرد: در کشور ما در سال گذشته 900 هزار مراجع سرپایی به مراکز درمانی داشتیم که مجموع شکایت ها قریب به 15 هزار مورد بوده که تنها 6 هزارم درصد می گردد و در بستری این میزان از شکایت فقط 12 صدم درصد بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2496

به "رشد12درصدی پرونده های شکایات پزشکی، سهم بالای بیمارستان های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد12درصدی پرونده های شکایات پزشکی، سهم بالای بیمارستان های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید