کارشناسی مناسبی در خصوص تقسیمات کشوری ورامین صورت نگرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حسین کاغذلو بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ای با رییس و هیات رییسه اتاق اصناف ورامین طی سخنانی گفت: فلسفه وجودی فرمانداری یاری به حل مسائل شهرستان است و آماده همفکری و یاری در زمینه حل مسائل اصناف هستم.

کارشناسی مناسبی در خصوص تقسیمات کشوری ورامین صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه برخی از مسائلی که مطرح شد در سطوح کلان بوده و در اختیار ما نیست، گفت: مسائل ارزی و مسائل اقتصادی دامن گیر دولت و نظام گردیده و همه در کوشش برای حل این معضلات هستند البته با یاری اصناف که در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

سرپرست فرمانداری ورامین با بیان اینکه در بحث تنظیم بازار قطعاً تصمیم به نفع اصناف و مردم خواهد بود، گفت: جلوی فعالیت فروشگاه ها را نمی توان گرفت، اما اقدامات غیرمجاز آن ها باید قانون مند گردد و این موضوع در کمیسیون نظارت آنالیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بحث نان درست است که قمیتها 5 سال ثابت بوده، اما در زمینه قیمتگذاری تفاوتی بین آزاد پز و دولتی نیست و باید اتحادیه در این زمینه نظرت بیشتری داشته باشد و کمیسیون نظارت ورود پیدا کند.

کاغذلو با بیان اینکه قیمتگذاری نان در اختیار مسئولان شهرستان نیست، گفت: د راین زمینه باید دستورالعمل کلی توسط استاندار ابلاغ گردد و مسئولان متناسب با شهرستان خود تغییراتی را اعمال نمایند اما تا زمانی که این ابلاغ نگردد ما نمی توانیم نرخ را تغییر دهیم و موظف به رعایت قیمت های کشوری هستیم.

وی به بحث تقسیمات کشوری نیز اشاره نمود و گفت: در زمینه تقسیمات کشوری دشت ورامین کارشناسی خوبی صورت نگرفته است و جلسه ای در این زمینه با فرمانداران سه شهرستان و مسئولان وزارت کشور خواهیم داشت و به دنبال رفع ایرادات هستیم.

اصناف از دولت توقع حمایت دارند

در ابتدای این جلسه ابوطالب شیرکوند ضمن تشکر از سرپرست فرمانداری برای توجه به مسائل اصناف شهرستان، گفت: 20 اتحادیه با انبوهی از مسائل در ورامین وجود دارد و تاکنون چندین بار مسائل را با مسئولان در سطوح مختلف درمیان گذاشتیم اما نه تنها مسئله ای حل نشد بلکه اضافه هم گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست هیئت رئیسه جدید اتاق اصناف تعامل با ادارات است، گفت: اتحادیه های ورامین خواهان اقدام عملی و اراده جدی از سوی مسئولان دولتی شهرستان برای حل مسائل اعضای خود هستند اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان تاکنون نتوانستیم کاری انجام دهیم.

شیرکوند با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان به اتاق اصناف نباید صرفاً نگاه درآمدی باشد، گفت: اصناف در قبال یاری و حمایت از اجرای سیاستهای دولت، توقعاتی نیز دارد و بسیاری از مسائل اصناف ورامین فقط با یک نامه مسئولان ادارت و فرمانداری حل خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف ورامین در ادامه به مسائل ارزی و نوسانات بازار اشاره نمود و گفت: مسائل ارزی مربوط به سیاستهای کلان دولت و نظام است اما در حال حاضر در زمینه کنترل بازار و قیمت گذاری نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی هستیم؛ چراکه با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت ها هر روز متغیر بوده و امکان نرخ گذاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت نان برای 5 سال متوالی تغیری ننموده است، گفت: برخی نانوایی های آزادپز در ورامین به دلیل عدم حمایت و اختصاص نیافتن یارانه آرد، قیمت ها را افزایش داده اند که موجبات نارضایتی مردم را فراهم نموده است و باید در نرخ گذاری تجدید نظر صورت گیرد.

شیرکوند کثرت فروشگاه های زنجیره ای در ورامین و عدم نظارت و محدودیت برای فعالیت آنها را مشکل اصلی صنف خواروبار فروشان مطرح کرد و گفت: دولت حدود صنفی را برای فعالیت فروشگاه های زنجیره ای برداشته است و این واحدها بدون هیچ کنترل و نظارتی فعالیت می نمایند.

وی با بیان اینکه ظرفیت شهرستان ورامین برای احداث فروشگاه محدود است، گفت: فروشگاه ها در ورامین بدون رعایت استاندارهای لازم از نظر فضا و پارکینگ اقدام به فعالیت می نمایند و باید ضوابطی برای فعالیت آن ها ایجاد گردد و حدود صنفی در این زمینه برقرار گردد.

رئیس اتاق اصناف ورامین به مشکل میدان میوه و تره بار ورامین نیز اشاره نمود و گفت: درمورد مسائل میدا میوه و تره بار ورامین چندین جلسه با شهرداری گذاشتیم و موضوع نظافت و جدولگذاری برای خروج فاضلاب را مطرح کردیم اما این مسائل همچنان پابرجاست.

بیمه واحدهای سیار صنف وانت بار قطع گردیده است

وی در ادامه خرید و فروش ملک در فضای مجازی را آسیب جدی به صنف مشاوران املاک دانست و گفت: این فعالیت ها به دلیل نبود نظارت و کار کارشناسی می تواند مشکل ساز گردد و ضروری است دولت در این زمینه از صنف اتحادیه های املاک حمایت نموده و فعالیت در این رسته شغلی را محدود به دفاتر مشاور املاک کند.

شیرکوند با بیان اینکه وانت بارها ضعیف ترین قشر از کسبه ورامین هستند، گفت: صنف وانت بارها 700 پروانه کسب دارند اما 4 سال است که جلوی صدور مجوز برای آنها بسته است و ما نمی توانیم به این صنف سیار مجوز بدهیم و به بهانه های مختلف بیمه واحدهای سیار نیز حذف گردیده است.

وی اضافه کرد: رایزنی هایی در این زمینه انجام گردیده، اما نیازمند همکاری مسئولان رده بالای شهرستان است تا صدای این صنف ضعیف را به مسئولان امر برسانیم و گره ای از مسائل عدیده آنها باز کنیم.

رئیس اتاق اصناف ورامین با اشاره به قراردادهای غیرقانونی برخی از ادارات دولتی بویژه آموزش و پرورش و پلیس +10 برای عکاسی، گفت: این قراردادها موجبات نارضایتی عکاسان شهرستان را فراهم نموده که این مسئله با یک نامه نگاری ساده و الزام ادارات به همکاری با عکاسان این مشکل قابل حل است.

سرپرست فرمانداری ورامین در خاتمه از اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه ها خواست تا مسائلی که در سطح شهرستان قابل رفع شدن است، اولویت بندی و شناسایی کنید و پس از احصاء و جمع بندی در جلسه ای دیگر با دستگاه های اجرایی، مسائل مطرح شوند و پس از اخذ تصمیمات مناسب، اجرای صورت جلسه الزامی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2287

به "کارشناسی مناسبی در خصوص تقسیمات کشوری ورامین صورت نگرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسی مناسبی در خصوص تقسیمات کشوری ورامین صورت نگرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید