انقلاب ایرانیان در خودروهای بدون راننده

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری ایسنا: دانشمندان ایرانی حاضر در دانشگاه سیمون فریزر کانادا سامانه شبیه سازی ارائه داده اند که زمینه ساز ارائه خودروهای خودران در آینده است.

انقلاب ایرانیان در خودروهای بدون راننده

احمد راد به همراه مهران شیرازی، دانشجوی دکترا در دانشگاه سیمون فریزر، سیستم شبیه ساز اتوماتیکی را در آزمایشگاه خود ارائه داده اند که شامل یک جایگاه خودرو با یک فرمان، یک داشبورد و سه صفحه مسطح به جای شیشه جلوی اتومبیل است که خیابان شهر را نشان می دهد.

از زمانی که کارل بنز خودروی مدرن را در دهه 1880 ارائه داد، انسان ها همیشه خودروهایشان را بر روی جاده ها رانده اند با این حال، پروفسور احمد راد، استاد دانشکده مکاترونیک و مهندسی سیستم ها در دانشگاه سیمون فریزر کانادا اعلام نموده این روند باید تغییر کند.

وی در قالب پروژه ای بزرگ و به همراه همکاران خود به دنبال ارائه خودروهای بدون راننده و سیستم های دستیار راننده است.

راد در مصاحبه ای اعلام نمود: خودروهایی که ما می شناسیم به تدریج در حال تبدیل شدن به ربات های اتوماتیکی هستند که در آن ها وظیفه راننده از رانندگی کردن به نظارت بر خودرو تغییر می نماید.

احمد راد به همراه مهران شیرازی، دانشجوی دکترا در دانشگاه سیمون فریزر، سیستم شبیه ساز اتوماتیکی را در آزمایشگاه خود ارائه داده اند که شامل یک جایگاه خودرو با یک فرمان، یک داشبورد و سه صفحه مسطح به جای شیشه جلوی اتومبیل است که خیابان شهر را نشان می دهد. دو دوربین مادون قرمز نیز بر روی داشبورد و رو به راننده قرار دارند.

راد شرح داد که دوربین ها دارای یک ردیاب چشم هستند و جایی که راننده به آن نگاه می نماید، را شناسایی می نمایند. این سیستم قادر به شناسایی این موضوع است که آیا راننده در حال ارسال پیام است، مسموم شده یا خوابش برده است.

تیم تحقیقاتی پروفسور راد از عینک های Fatal Vision برای شبیه سازی کردن نارسایی مرتبط با تراکمات خاص الکل در خون استفاده می نماید. راد پیش بینی کرد یک خودروی اتوماتیک به طور موقت جای راننده حواس پرت را گرفته و خودرو را پارک می نماید یا به منزل می برد.

به گفته راد و شیرازی، خودروهای آینده ردیاب چشم را به دوربین رو به جلو جفت خواهند کرد و این دوربین برای شناسایی پیاده هایی که از منطقه ممنوعه عبور می نمایند و همچنین علائم جاده به کار خواهد رفت.

شیرازی نیز گفت: در بسیاری از موارد رانندگان ممکن است علائم جاده را نبینند، بنابراین ردیاب چشم دیدن یا عدم دیدن علائم توسط راننده، محدودیت سرعت و هشدارها را شناسایی می نماید. همچنین خودرو می تواند علائم جاده را شناسایی نموده و به راننده درباره علائمی که ندیده اطلاع رسانی کند.

پرفسور راد گفت: اتومبیل حتی ممکن است برای تبعیت از علائم توقف یا ماندن در زیر محدودیت سرعت راننده را نادیده بگیرد.

وی اضافه کرد: سیستم های ردیاب چشم را می توان ظرف پنج تا 10 سال آینده در خودروهای لوکس کار گذاشت و در صورت قابل اعتمادبودن این سیستم نرم افزاری، این فناوری باید برای هر خودرویی اجباری گردد زیرا تعداد تصادفات را کاهش می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57854

به "انقلاب ایرانیان در خودروهای بدون راننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب ایرانیان در خودروهای بدون راننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید