ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، برجام باید اجرا گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این پیغام که در توئیتر منتشر شده می نویسد: امروز درباره ونزوئلا و توافق هسته ای ایران تبادل نظر می کنیم.

ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، برجام باید اجرا گردد

موگرینی پیش از شروع این نشست در جمع خبرنگاران حضور یافت و بر لزوم اجرای کامل برجام تاکید نمود و گفت: باید از هر نوع افزایش تنش با ایران اجتناب گردد.

موگرینی، امروز دوشنبه 13 مه پیش از شروع نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران تاکید نمود اتحادیه اروپا با تمام ابزارهایی که دارد از این توافق حمایت می نماید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به تحولات اخیر حول توافق هسته ای با ایران گفت: ما همچنان به صورت کامل از برجام حمایت می کنیم. من امروز با وزرای خارجه انگلستان، آلمان و فرانسه در این رابطه دیدار خواهم کرد تا در مورد بهترین راهکارها درباره اجرای کامل توافق هسته ای ایران گفتگو کنیم.

موگرینی همچنین به تغییر برنامه مایک پمپئو و سفر از پیش اعلام نشده او به بروکسل اشاره نمود و اضافه کرد: ما دیشب آگاه شدیم که وزیر خارجه آمریکا برنامه سفر خود را تغییر داده و به بروکسل خواهد آمد. ما امروز تمام وقت اینجا هستیم و روز شلوغی را هم در پیش داریم، هنوز برنامه ملاقاتی معین نشده اما باید ببینیم می توان وقتی را برای انجام این ملاقات تنظیم کرد یا خیر. البته ما همواره از حضور ایشان استقبال می کنیم اما هنوز برنامه دقیقی وجود ندارد.

موگرینی همچنین با اشاره به اینکه گفتگو بهترین روش برای پرداختن به موضوعات اختلافی است اضافه کرد: برجام یکی از ستون های کلیدی امنیت منطقه است. ما هرچند اختلاف نظرها و شکاف های جدی بار ایران داریم، اما با تمام ابزارها و اراده خود از توافق هسته ای حمایت می کنیم و در عین حال کوشش می کنیم با گفتگو از تنش های منطقه ای بیشتر جلوگیری کنیم.

وی در روزهای قبل در مورد تحولات هفته اخیر در مورد برجام گفته بود: از جانب من نگرانی های زیادی در این رابطه وجود دارد. ما همچنان به اجرای کامل برجام متعهد هستیم. برجام یک موضوع امنیتی برای ما و برای مابقی دنیا است. سرمایه گذاری اتحادیه اروپا برای منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی از اولویت های اصلی ماست و ما شاهد بودیم که ایران به تمامی تعهدات خود در مورد برجام عمل کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی به مسئولیت خود در مورد نظارت بر اجرای کامل برجام ادامه خواهد داد و ما نیز به نظارت بر اجرای تعهدات از سوی ایران ادامه می دهیم و امیدواریم این توافق همچنان در آینده ادامه داشته باشد.

نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل در حالی برگزار می گردد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز قصد شرکت در آن را دارد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که راهی روسیه بود، سفر خود به مسکو را لغو نموده و به جای آن راهی بروکسل شده است تا امروز دوشنبه با مقامات اتحادیه اروپا درباره ایران بحث و گفتگو کُند.

البته سفر روسیه همچنان برقرار است و پمپئو فردا سه شنبه در سوچی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار خواهد نمود.

بلاگ پو: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

تور کانادا: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

تور آلمان ارزان: تور آلمان ارزان قیمت | تور برلین، تور فرانکفورت، تور نمایشگاهی آلمان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23460

به "ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، برجام باید اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، برجام باید اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید