ترکیه: علی رغم تحریم ها، فعالیت هایمان را در شرق مدیترانه توسعه می دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که این کشور چهارمین کشتی حفاری خود را به نزدیکی سواحل قبرس اعزام خواهد نمود.

ترکیه: علی رغم تحریم ها، فعالیت هایمان را در شرق مدیترانه توسعه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر اعزام چهارمین کشتی حفاری به نزدیکی سواحل قبرس، گفت که تحریم های اتحادیه اروپا مانع از توقف فعالیت های ترکیه در این منطقه نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو که در اسکوپیه پایتخت مقدونیه به سر می برد به خبرنگاران گفت که اقدامات اتحادیه اروپا علیه ترکیه در راستای راضی نگه داشتن بخش یونانی نشین قبرس وضع شده و آنکارا این اقدامات را جدی نمی گیرد.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که کشورهای اروپایی خود می دانند که تصمیماتشان علیه آنکارا قابلیت اجرایی شدن ندارد و ترکیه به زودی چهارمین کشته حفاری خود را نیز به نزدیکی قبرس اعزام خواهد نمود.

روز گذشته اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل با غیر قانونی خواندن حفاری های آنکارا در نزدیکی قبرس تصمیماتی برای به اصطلاح تنبیه ترکیه اتخاذ کردند. این اتحادیه در 30 خرداد گذشته نیز در مورد این حفاری ها به ترکیه هشدار داده بود.

کشتی حفاری ترکیه آماده برای اعزام به سواحل قبرس

سومین کشتی حفاری ترکیه ابتدای ماه ژوئیه جاری به سواحل قبرس اعزام شد (+) و مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در ششم ژوئن گذشته گفته بود که واشنگتن با نگرانی عمیقی اهداف اعلامی ترکیه در مورد شروع حفاری دریایی در منطقه مورد ادعای قبرس را دنبال می نماید. متیو پالمر معاون وزارت خارجه آمریکا نیز در گفت و گو با خبرگزاری رسمی قبرس گفته بود که آمریکا به شدت از حق قبرس در بهره برداری و توسعه منابع هیدروکربنی خود حمایت می نماید.

کشور قبرس که در شرق مدیترانه واقع شده از سال 1974 و به دنبال درگیری نظامی، به دو بخش شمالی (ترک نشین) و جنوبی (یونانی نشین) تقسیم شد.سازمان ملل فقط بخش یونانی نشین را به عنوان کشور قبرس به رسمیت می شناسد.

م

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32390

به "ترکیه: علی رغم تحریم ها، فعالیت هایمان را در شرق مدیترانه توسعه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: علی رغم تحریم ها، فعالیت هایمان را در شرق مدیترانه توسعه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید