خبرنگاران آتش نشانان برای چهارشنبه سوری در 443 نقطه تهران مستقر می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران-سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام نمود: یک هزار و 250 آتش نشان به منظور تامین ایمنی شهروندان در چهارشنبه سوری در 443 نقطه پرتردد شهر مستقر می شوند.

خبرنگاران آتش نشانان برای چهارشنبه سوری در 443 نقطه تهران مستقر می شوند

سید جلال ملکی عصر سه شنبه در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: از ساعت 18 امشب یک هزار و 250 آتش نشان عملیاتی به همراه 147 خودرو سبک، 173 خودرو سنگین و 46 دستگاه موتورسیکلت در 443 نقطه و میادین پرازدحام شهر تهران مستقر می شوند.

وی اضافه نمود: همچنین مدیران عملیاتی نیز بر نحوه استقرار آتش نشانان نظارت خواهند داشت و امشب ماموران تمامی 131 ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در آماده باش کامل هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شهروندان خواست امشب را در منازل و در کنار خانواده ها باشند و در راستای حفظ سلامت شهروندان در این ایام حساس چهارشنبه سوری را در منازل و بدون استفاده از مواد محترقه برگزار نمایند.

وی گفت: در این ایام پرستاران و پزشکان درگیر مداوای بیماران کرونایی هستند و امشب شهروندان مراقبت خود باشند و زحمات این افراد را چند برابر ننمایند.

روزانه 200 نقطه تهران توسط آتش نشانان ضدعفونی می گردد

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه در این ایام آتش نشانان مشغول ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر هستند گفت: روزانه بیش از 200 نقطه توسط آتش نشانان با استفاده از 230 خودروی سبک و سنگین عملیاتی پاکسازی و ضد عفونی می گردد.

به گفته وی، روزانه بیش از 200 نقطه توسط آتش نشانان با استفاده از 230 دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین عملیاتی و حدود 600 تا 650 نفر آتش نشان پاکسازی و ضد عفونی می گردد.

ملکی گفت: آتش نشانان در حدود یک هزار و 500 نفر ساعت در شبانه روز فعالیت دارند تا محیط را برای استفاده مجدد شهروندان آماده نمایند.

وی تاکید نمود: در ابتدا اماکن عمومی در دستور کار بود، اما رفته رفته محیط پیرامون بیمارستان ها نیز به افراد سپرده شد و حتی گرم خانه ها که محل استراحت برخی افراد است نیز به آتش نشانی سپرده شده است.

رونمایی از خودرو آتش نشانی برای ضدعفونی کردن اماکن

ملکی در ادامه به طراحی یک خودرو توسط سازمان آتش نشانی برای استفاده در عملیات ضد عفونی معابر اشاره نمود و گفت: طراحی و حتی ساخت بیشتر بخش های این خوردو توسط مهندسین سازمان آتش نشانی انجام شده که چند روز قبل از آن رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این خودرو در امر ضد عفونی کردن معابر بسیار موثر است اضافه نمود: این خودرو در هر دقیقه بین 60 تا 110 لیتر مواد مخصوص را می تواند تا شعاع 25 متر و ارتفاع چهار متر پمپاژ کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تا چند روز آینده حداقل 4 خودروی دیگر از این مدل ساخته خواهد شد و هم اکنون نیز تمام نیروی متخصص سازمان آتش نشانی و گروه های دیگر، شبانه روز در حال کار هستند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با 131 ایستگاه و 5 هزار نیروی عملیاتی فعال است.

آتش نشانان تهرانی در این ایام برای مقابله با ویروس کرونا مشغول ضدعفونی کردن اماکن پرتردد شهر از جمله میادین میوه و تره بار، بازار و سایر اماکن پر ازدحام شهر هستند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77569

به "خبرنگاران آتش نشانان برای چهارشنبه سوری در 443 نقطه تهران مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش نشانان برای چهارشنبه سوری در 443 نقطه تهران مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید