خط کشی یک هزار و 634 کیلومتر از جاده های آذربایجان شرقی

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره حریم و ایمنی راه های آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 634 کیلومتر از جاده های استان در نیمه نخست امسال خط کشی شد.

خط کشی یک هزار و 634 کیلومتر از جاده های آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار شیری رئیس اداره حریم و ایمنی راه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد یافته است، گفت: در نیمه نخست سال گذشته یک هزار و 100 کیلومتراز راه های استان خط کشی شده بود.

او گفت: در زمان کنونی عملیات خط کشی در برخی از راه های شریانی آذربایجان شرقی با اولویت روکش آسفالت و نقاط مه گیر از سوی ماموران راهداری ادامه دارد.

شیری، ادامه داد: در این مدت شیب شیروانی راه های استان به طول 150 کیلومتر و 15 نقطه تی شکل در راه های حادثه خیز برای جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی اصلاح شده است.

آذربایجان شرقی دارای 235 کیلومتر آزادراه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

نبود یا از بین رفتن خط کشی جاده ها از علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی به ویژه در هنگام شب و مه آلود بودن جاده هاست که همه ساله جان شماری از هموطنان مان را در آذربایجان شرقی می گیرد.

هر چند آمار مستندی از مرگ و میر ناشی از نبود یا از بین رفتن خط کشی جاده ها در دست نیست، اما پلیس راه و کارشناسان امر بر غیرقابل انکار بودن این واقعیت تاکید دارند.

به عنوان نمونه بخش عمده ای از جاده 90 کیلومتری تبریز - اهر در فصول سرد سال از صبح تا شب پوشیده از مه است و فاصله دید افقی در آن به کمتر از 20 متر کاهش می یابد که همین امر در صورت نبود خط کشی به عاملی برای خروج از جاده تبدیل می شود.

ش

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50962

به "خط کشی یک هزار و 634 کیلومتر از جاده های آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط کشی یک هزار و 634 کیلومتر از جاده های آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید