روزه و ورزش منظم جلوی ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را می گیرد

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از فعالیت های روزمره بدن کوشش برای دفع پروتئین هایی است که دیگر استفاده و کاربردی ندارند. آنالیز های دانشمندان نشان می دهد روزه دریافت مرتب و ورزش کردن منظم به این روند یاری می نماید.

روزه و ورزش منظم جلوی ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، بعضی پروتئین ها به علت سمی بودن وبعضی دیگر به علت اضافی بودن باید دفع شوند. اما کنترل و منظم سازی این فرایند به حفظ سلامت بدن یاری شایانی می نماید.

دانشمندان بر این باورند که چنین کاری موجب عدم ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون خواهد شد. نکته مهم این است که در گذر زمان و با افزایش سن افراد فرایند دفع پروتئین های اضافی در بدن به درستی عمل نمی نماید و تجمع پروتئین های مسموم و مخرب می تواند سلامت انسان را به طور جدی به خطر بیندازد.

از همین رو محققان دانشگاه هاروارد تحقیقاتی را برای یافتن راهی به منظور یاری به دفع منظم این پروتئین ها انجام داده اند که نشان می دهد روزه دریافت و ورزش کردن کلید تداوم مناسب روند دفع پروتئین های اضافی است. آنان می گویند آنالیز هایی که در این زمینه بر روی موش ها اجرا شده حاکی است روزه و ورزش باعث بهبود عملکرد کبد و نیز افزایش ترشح بعضی هورمون های مفید در بدن می گردد که به دفع پروتئین های مضر یاری می نماید.

آزمایش های مشابهی که در همین زمینه بر روی انسان ها اجرا شده حاکیست با ورزش و روزه دریافت روند تخریب پروتئین های مضر تشدید می گردد و همین مساله می تواند زمینه ساز یافتن روش هایی جدید برای درمان بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون باشد.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14092

به "روزه و ورزش منظم جلوی ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه و ورزش منظم جلوی ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید