روکش های نانویی آنتی باکتریال و ضدحریق ویژه جایگاه هواپیما فراوری شد

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از شرکت های فراوریکننده پارچه های مخصوص روکش جایگاه هواپیما، با استفاده از فناوری نانو روکش آنتی باکتریال فراوری نموده و نمونه اولیه آن را نیز به شرکت ایران ایر داده است.

روکش های نانویی آنتی باکتریال و ضدحریق ویژه جایگاه هواپیما فراوری شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت ایرانی فراوریکننده انواع روکش های جایگاه مخصوص صنایع هوایی و ریلی، پیروز به فراوری روکش جایگاه هواپیما با قابلیت آنتی باکتریال شده است. این شرکت پیش از این پیروز به ایجاد خاصیت ضدحریق روی روکش های هواپیما شده بود که در راستای توسعه این فناوری، خاصیت آنتی باکتریال نیز به آن اضافه شد.

مهدی تابش از مدیران شرکت تیزتک می گوید: یکی از احتیاج های صنایع هوایی، استفاده از مواد ضدحریق است از این رو شرکت تیزتک اقدام به ارائه روکش های ضدحریق نموده است. با توجه به درخواست صنعت هوایی برای روکش های آنتی باکتریال در کنار خاصیت ضدحریق، شرکت تیزتک در حال حاضر هر دو خاصیت آنتی باکتریال و ضدحریق را با استفاده از فناوری نانو روی روکش های مورداستفاده در صنعت هوایی ارائه می نماید. این روکش ها می توانند در پتو، بالش و موکت داخل کابین هواپیما استفاده شوند.

تابش می افزاید: البته کاربرد این فناوری تنها به صنعت هوایی محدود نیست و در صنایع ریلی و جاده ای نیز می توان از آن استفاده کرد. ما در حال رایزنی با چند هتل و بیمارستان هستیم تا این فناوری در بخش هایی نظیر پتو و بالش در هتل و بیمارستان استفاده گردد.

وی با اشاره به این که خواص ضدآب نیز بسیار مطلوب شرکت های هوایی است، گفت: بعد از ایجاد خاصیت ضدحریق و آنتی باکتریال به دنبال ارائه پوشش های آبگریز هستیم تا بتوانیم سه ویژگی ضدحریق، آنتی باکتریال و آبگریز را با هم در یک روکش داشته باشیم. تیم تحقیق و توسعه تیزتک در حال کار روی این پروژه است. در صورت تحقق این هدف، متناسب با احتیاج هر مشتری می توان هر یک از این خواص یا همه آن ها را در قالب یک روکش برای مشتری ایجاد کنیم.

تابش از فراوری 4 هزار متر پارچه آنتی باکتریال نانویی اطلاع داد و اضافه نمود: نمونه های اولیه از این روکش های نانویی آنتی باکتریال به شرکت ایران ایر داده شده و تاییدیه این شرکت نیز برای این محصول دریافت شده است. در حال حاضر در مرحله رایزنی برای انعقاد قرارداد با این شرکت هستیم و به صورت موازی با دو بیمارستان و یک هتل نیز صحبت هایی اجرا شده تا این محصولات به این مراکز نیز عرضه گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65579

به "روکش های نانویی آنتی باکتریال و ضدحریق ویژه جایگاه هواپیما فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روکش های نانویی آنتی باکتریال و ضدحریق ویژه جایگاه هواپیما فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید