شرکت های هواپیمایی وب کم های خود را می بندند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- شرکت یونایتدایرلاین طی بیانیه ای بیان کرد که به صورت فیزیکی روی تمامی وب کم های تعبیه شده داخل سیستم های سرگرمی هواپیما را خواهد پوشاند. اقدامی که تا پیش از این چند شرکت دیگر نیز در پی بروز نگرانی بابت حفظ حریم خصوصی کاربران به آن دست زده بودند.

شرکت های هواپیمایی وب کم های خود را می بندند

به گزارش روز شنبه خبرنگار علمی خبرنگاران، نگرانی بابت امنیت دوربین های تعبیه شده داخل سیستم های سرگرمی درون پرواز (همانند تبلت و نمایشگر جلوی جایگاه) زمانی بروز کرد که کمی پیش از عید، یک متخصص امنیت سایبری امنیت این دوربین ها و امکان نقض حریم خصوصی مسافران به وسیله آنها را در فضای مجازی زیر سوال برد. دیدگاهی که به سرعت مورد توجه نهاده شد. ویتالی کامولک (Vitaly Kamluk) که در آن موقع سوار یکی از هواپیماهای خطوط هوایی مالزی بود، متوجه شد که زیر بسیاری از نمایشگرهای جلوی جایگاه دوربین وجود دارد. دوربین هایی که عملا توسط کاربران استفاده نمی گردد و خطوط هوایی هم می گویند کاربردی برای آن ها ندارند. در حقیقت دوربین ها بخشی از تبلت یا نمایشگری بودند که شرکت هواپیمایی مربوطه از شرکت فراوری کننده خریداری نموده و به همان صورت نیز درون هواپیما نصب شده است. در آن موقع اعتراض اولیه به شرکت مالزیایی این بود که مسافران را از وجود این دوربین ها بدون توجه به اینکه امکان فعال کردن یا نکردن آن ها وجود دارد یا خیر، آگاه ننموده است.

این جنجال خبری به سرعت دامن شرکت های دیگر را هم گرفت. شرکت هایی که حالا مدعی بودند که تبلت های مورد احتیاج خود را با دوربین سفارش ندادند و هدف آن ها نقض حریم خصوصی کاربران نبوده است. به این ترتیب شرکت های مختلف ضمن انتشار بیانیه های متعدد در خصوص نصب نبودن نرم افزار لازم برای فعال کردن این دوربین ها، آغاز به بستن فیزیکی این دوربین ها کردند. فراوریکننده بیشتر مانیتورهای مورد بحث عمدتا شرکت های پاناسونیک و سونی بوده اند که تاکنون واکنشی نسبت به حواشی این ماجرا از خود نشان نداده اند. لازم به ذکر است با وجود تمام حاشیه های کنونی، هنوز گزارشی از احتمال وقوع نقض حریم خصوصی کاربران در گذشته در نتیجه وجود این دوربین ها منتشر نشده است.

علمی**9224**1485

استدیو مرینا: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

مجله فوتبال دوستان: مجله فوتبال دوستان، وبلاگ خبری و تفسیری فوتبالیستها

مجله آراد: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21165

به "شرکت های هواپیمایی وب کم های خود را می بندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های هواپیمایی وب کم های خود را می بندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید