محمدامین میرفندرسکی فردی کمال گرا و اخلاق مدار بود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سیروس باور عصر پنجشنبه در آیین گرامی داشت دکتر محمدامین میرفندرسکی که در موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار گردید، اظهار کرد: میرفندرسکی بالاتر از آن چیزی است که اکنون توصیف می گردد.

محمدامین میرفندرسکی فردی کمال گرا و اخلاق مدار بود

وی اضافه کرد: استاد میرفندرسکی اثری را بدون معنا خلق نکرد و در کل آثار وی مفاهیم و مسائل محیط پیرامونی گنجانده شده است.

باور ادامه داد: در برهه ای از دهه 30 این شخص متوجه شد که نواقصی در دانشکده هنرهای زیبا وجود دارد و باید تغییراتی مطابق با فرهنگ و مسائل اجتماعی داده گردد بنابراین به ایتالیا رفت و در آنجا اصول ساخت و ساز را فرا گرفت.

وی گفت: میرفندرسکی معتقد بود اگر کسی می خواهد معمار سازنده گردد غیر از ساخت و ساز بناها و ساختمان ها باید ساخت و ساز جامعه ای که در آن زندگی می نماید را هم بلد باشد.

باور با بیان این که باید فرهنگ بالای علم و هنر و انسانیت در کنار هم باشند، اظهار کرد: میرفندرسکی بعد از خاتمه تحصیلات دو سال دستیار استادان مهم دانشگاه ایتالیا بود و آنجا آموزش های لازم را دید و معلم قابلی شد.

وی توضیح داد: در زمان سخنرانی های وی جایی برای نشستن نبود و همه سالن از افراد مشتاق که دوست داشتند صحبت های وی را بشنوند، پر بود.

باور مطرح نمود: میرفندرسکی رئیس دانشگاه بود که اما هیچ گاه پشت میز ریاست ننشست.

وی تأکید کرد: استاد مدعی بود که در ساخت و ساز باید آرامش القا گردد و اگر تنها به مادیات توجه گردد آن بنا و فضا آرامش بخش نخواهد بود.

باور گفت: از دیگر تأکیدات میرفندرسکی این بود که یک معمار باید جلوتر از جامعه خود حرکت کند و تاریخ را به دنبال خود بکشاند.

طبق گفته باور، میرفندرسکی فردی کامل گرا بود و به سمت همین کامل گرایی، پروژه های وی عقب می افتاد زیرا هر روز به مطلبی شک می کرد و آن را کامل می کرد به همین دلیل از نظر مالی پیشرفت نکرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9164

به "محمدامین میرفندرسکی فردی کمال گرا و اخلاق مدار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدامین میرفندرسکی فردی کمال گرا و اخلاق مدار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید