موزه کودک در ارومیه افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، اولین موزه کودک در آذربایجان غربی، با حضور مسئولان استانی و مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی افتتاح شد.

موزه کودک در ارومیه افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، این موزه در محل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان ارومیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

برای راه اندازی این موزه، طرح محتوائی آن از سوی این اداره کل و با هماهنگی اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور دریافت و پس از آنالیز های کارشناسی، به تایید رسید و مجوز ایجاد آن صادر شد.

این موزه شامل بخش های مختلفی از جمله تاریخ و باستان شناسی، نجوم و ستارگان، زبان و ادبیات است که با ارائه نمادها، نشانه ها و تصاویر بازسازی شده سعی دارد در قالبی ساده و مفهومی سیر تاریخ علم را برای بچه ها و نوجوانان آموزش دهد.

کارگاه آموزشی برای پخش فیلمهای مستند تاریخی و علمی، کارگاه نقاشی برای آموزش نقاشی و کارگاه قصه برای آشنائی با فرهنگ و ادبیات از دیگر بخش های این موزه است.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی در آیین افتتاح این موزه در سخنانی گفت: قدرت ما به میزان تغییری است که ایجاد می کنیم و اگر در حوزه میراث فرهنگی نسبت به اهمیت و نقش آن در توسعه پایدار کشور آگاهی رسانی عمومی صورت گیرد، این آگاهی باعث تغییر و پیشرفت می گردد.

او ادامه داد: موزه یکی از موضوعاتی است که از نظر آموزشی باعث آگاهی می گردد و اگر در عملکردمان بخواهیم تغییر ایجاد کنیم باید آگاهی بخشی و آموزش را هرچه بیشتر تعمیم دهیم.

کارگر اضافه نمود: تاثیرگذاری آموزشی موزه مخصوصا برای بچه ها و نوجوانان از سایر ابزار آموزشی بیشتر است زیراکه فرایند آموزش در موزه، براساس برخورد و مشاهده انسان با یک موضوع خاص و بصورت عینی است و این فرایند، باعث کشف و نهادینه شدن می گردد.

او ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح موزه کودک ارومیه گفت: اتفاق امروز یک حرکت بسوی آگاهی بیشتر است، ما احتیاج داریم که هرچه بیشتر بر مقوله آموزش مخصوصا برای بچه ها سرمایه گذاری داشته باشیم و امیدوارم این کار تجربه ای گردد تا سایر کانون های پرورش فکری در سراسر کشور موزه های اینچنینی را راه اندازی کنند.

مدیرکل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور در انتها گفت: این اداره کل و سازمان میراث فرهنگی کشور از هرگونه درخواست راه اندازی موزه که از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی پیشنهاد گردد استقبال می نماید و پشتیبانیهای لازم را به عمل خواهد آورد.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38694

به "موزه کودک در ارومیه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه کودک در ارومیه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید