وزرای دفاع ترکیه و آمریکا بر برداشتن گام قاطعانه در ادلب تاکید کردند

به گزارش مجله سرگرمی، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا ضمن گفت وگو درباره تحولات اخیر در ادلب، بر لزوم برداشتن گام های قاطعانه تر از جانب واشنگتن و ناتو تاکید کردند.

وزرای دفاع ترکیه و آمریکا بر برداشتن گام قاطعانه در ادلب تاکید کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه با مارک اسپر همتای آمریکایی خود ملاقات و درباره تحولات اخیر سوریه گفت وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی آکار شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، برای گفت وگو درباره شرایط عراق و سوریه با اسپر ملاقات کرد.

آکار و اسپر در این ملاقات درباره مسائل امنیتی و نظامی در سوریه و عراق، از جمله تحولات اخیر ادلب رایزنی و گفتگو کردند.

بر این اساس، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا همچنین بر اهمیت برداشته شدن گام های قاطعانه تر توسط واشنگتن و ناتو در مورد ادلب تاکید کردند.

پیش از این ملاقات، آکار رضایت خود را از موضع گیری مقامات آمریکایی علیه عملیات ارتش سوریه ضد تروریست ها در استان ادلب اعلام نموده بود.

جیمز جفری نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور سوریه که روز گذشته به آنکارا سفر نموده بود، مدعی شد ارتش سوریه عامدانه به نظامیان ترکیه در ادلب حمله نموده و ترکیه حق دارد از خودش دفاع کند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز ضمن نگران نماینده خواندن تحولات اخیر در ادلب، گفته بود اعضای این سازمان از موضع ترکیه در مورد این منطقه حمایت می نمایند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون 14 نظامی ترکیه ای کشته و 45 نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد: اگر خون سربازان ما ریخته گردد، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می نماید که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها] می گویم، شما امن نخواهید بود. (جزئیات بیشتر)

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70013

به "وزرای دفاع ترکیه و آمریکا بر برداشتن گام قاطعانه در ادلب تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای دفاع ترکیه و آمریکا بر برداشتن گام قاطعانه در ادلب تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید