پاسخ رییس هیات اعزامی پارلمانی ایران به ادعاهای واهی نماینده غیرمنتخب یمنی

به گزارش مجله سرگرمی، رییس گروه مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات خلاف واقع نماینده غیرمنتخب یمنی در دوازدهمین نشست مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی قاطعانه پاسخ این اظهارات را داد.

پاسخ رییس هیات اعزامی پارلمانی ایران به ادعاهای واهی نماینده غیرمنتخب یمنی

به گزارش خبرنگاران، سیده فاطمه ذوالقدر در دوازدهمین نشست مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی که در آنتالیا ترکیه برگزار گردید گفت:برگزاری نشست حاضر با شعار محوری نقش همکاری های چندجانبه میان مجلس های آسیایی پاسخی شایسته به احتیاج مبرم مجلس های عضو به انجام گفت وگوهای هدفمندتر و سازنده تر در زمینه توسعه همکاری های چند جانبه در آسیا در حوزه های مختلف به ویژه در کلیه موضوعات تضمین نماینده ثبات و امنیت سیاسی و مالی کشورهای این قاره کهن با ابتنا بر شاخص های خاص فرهنگی و اجتماعی مشترک آنان می باشد.

وی افزود: در شرایط حاضر که بیش از هر زمان دیگری چندجانبه گرایی و نظم بین المللی از ناحیه محافل قدرت سیاست حامی توسعه یکجانبه گرایی در معرض تهدید جدی قرار گرفته است، باید بکوشیم تا در جهت تحقق برابری همگانی، مخالفت با تبعیض و بی عدالتی و ترویج همکاری و تفاهم در عرصه منطقه ای و بین المللی فعالانه تر اقدام کنیم.

رییس گروه مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت و استمرار چندجانبه گرایی و تقویت تعهد به آن برای ارتقاء صلح، ثبات و امنیت در سطح منطقه ای و بین المللی به شدت مورد احتیاج است. ضرورت تقویت همگرایی منطقه ای از یک سو و ارتقای ظرفیت های همکاری و اقدام مشترک از سوی دیگر ایجاب می نماید تا در چارچوب مجمع مجلس های آسیایی ساز و کارهایی مبتنی بر تقویت همکاری چندجانبه با رویکرد تضمین توسعه و امنیت پایدار منطقه ای پایدار تصویب و با جدیت در قالب برنامه های مدون زمان بندی شده پیگیری گردد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به نشست های مجمع مجالس آسیایی به عنوان فرصتی برای تقویت مبانی همفکری، دوستی و اتحاد مجلس های عضو براساس فهم مشترک از منافع مشترک آنان در نظر داشته و پیوسته در همین جهت حرکت کرده است. مایه تأسف است که بعضی به جای تکیه بر این مبانی ارزشمند، با طرح ادعاهای واگرایانه، بی پایه و غیرمستند به ویژه درخصوص مسایل منطقه و همگامی با بیگانگانی که آنان را پیوسته تحقیر کرده و با دیدی کاملاً منفعت پرستانه این دولت ها را چیزی بجز موجوداتی برای تخلیه ثروت اشان و تحقیر مکرر آنها نمی دانند، عاجزانه از در دوستی در آمده و علیه کشورهایی که استقلال سیاسی و حاکمیت مردمی آنها امری اثبات شده است، متحد و هم داستان می شوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در این اجلاس در خلاف عرف دیپلماسی مجلسی حرفی زده شد که سراسر خلاف واقع بود. ابتدا باید روشن گردد که هیئتی که به نام مجلس یمن آمده است از کجا آمده است و از کجا نمایندگی مردم یمن را گرفته است. همانطور که همگان می دانند رئیس واقعی مجلس یمن در صنعا در محاصره است و نمی تواند از این کشور خارج گردد. کسانی که در پناه قاتلین مردم یمن زندگی می نمایند نمی توانند نمایندگان واقعی مردم نباشند.

رییس گروه مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در اینجا ضروری است به کوشش بی ثمر نماینده خودخوانده ای که مشروعیت نمایندگی وی در سطح غالب مجامع بین مجلسی به شدت زیر سوال است اشاره کنم که روز گذشته با طرح ادعاهایی بی اساس علیه ایران بر استمرار اشتباهات سیاسی گذشته خویش اصرار می ورزید.

وی ادامه داد: ایران ضمن بی ارزش خواندن این اظهارات، اتهامات وارده را مردود و محکوم اعلام می نماید. کسانی که خود مولّد و مروّج تروریسم و افراط گرایی بوده و با زیر پا گذاشتن اصل حسن همجواری، در امور داخلی دیگران مداخله کرده و امنیت منطقه را به واسطه بهانه دادن به قدرت های بیگانه برای دخالت در امور آن تضعیف کرده اند، نمی توانند با فرافکنی، مسائل خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند.

ذوالقدر افزود: این فرد باید به شرایط کنونی یمن نظاره کند و در محضر وجدان خویش به صراحت بگوید که آیا ایران مسئول تجاوز خارجی به خاک یمن است؟ آیا ایران مسئول محاصره تمام عیار یمن و ایجاد بزرگ ترین فاجعه بشردوستانه تاریخ معاصر در این کشور است؟ آیا بمباران و گلوله باران شهرها و روستاهای یمن که به نابودی تمامی زیرساخت های این کشور منجر شده است توسط سلاح های زیبای ایران انجام می گردد؟ آیا ایران مانع اصلی دسترسی مردم دردمند یمنی به کالاهای اساسی و داروهای مورد احتیاج برای مقابله با قحطی سراسری و شیوع انواع بیماری های کشنده واگیر در این کشور است؟ آیا خیل عظیم کشته های نیروهای خارجی اشغال نماینده یمن را نیروهای ایرانی تشکیل می دهند؟ آیا ایران و نیروهای مزدور تحت فرماندهی آن مانع اصلی اجرای ابتکارات متعدد صلح در یمن و منطقه هستند؟ نگاهی به اقدامات تروریستی اجرا شده در منطقه و کشورهای غربی بیاندازند و بگویید که اکثریت قریب به اتفاق افراد مرتکب این گونه اعمال تروریستی اتباع چه کشورهایی هستند. آیا ایران است که به طور مکرر در تماس با مقامات غربی ضمن ابراز تأسف عمیق در خصوص دست داشتن اتباع خود در عملیات تروریستی متعدد، عاجزانه پوزش خواهی می نماید؟ پاسخ همه این پرسش ها کاملا معین است.

رییس گروه مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اصرار این افراد و همفکران آنها بر اشتباهات بی حاصل گذشته را در شرایطی که حل شرایط کنونی منطقه احتیاجمند عقلانیت، بصیرت و واقع بینی است، حرکت در جهتی کاملاْ نادرست می دانیم که نتیجه ای جز افزایش مسائل در منطقه و ایجاد اخلال جدی در فرایند تأمین ثبات، امنیت و توسعه آن به دنبال نخواهد داشت. بنا بر این آیا بهتر نیست که این فرد و هم پیمانان کم شمار وی واقعیت های عینی را بپذیرند و از این به بعد در جهتی که به خیر و صلاح ملت یمن است، حرکت نمایند؟

ذوالقدر تاکید نمود: جمهوری اسلامی همیشه بر اهمیت گفت وگو و مذاکره سیاسی به عنوان تنها راهکار مسائل و مسائل منطقه تاکید داشته و از همه توان خود برای ایجاد فضای گفت وگو بین کشورهای منطقه استفاده و در این عرصه پیشقدم بوده است. پیشنهاد تشکیل مجمع گفت وگوهای منطقه ای و پیمان عدم تجاوز و همچنین رونمایی از پویش صلح هرمز در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقداماتی منطبق با این رهیافت سازنده بوده است.

رییس گروه مجمع مجالس آسیایی در مجلس شورای اسلامی در سرانجام افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که کشورهای منطقه با پذیرش این گونه ابتکارات سودمند که بر تأمین امنیت مشترک همه کشورهای منطقه با پایبندی به اصول مورد توافقی مانند خودداری از تهدید به استفاده از زور، حل بحران ها به شکل مسالمت آمیز، احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها و حق مشخص سرنوشت ملت ها تاکید دارند، با توسل به گفت وگوهای جامع و فراگیر منطقه ای، ریشه اختلافات در این منطقه را بخشکانند و در راستای حل بحران های موجود در آن گام های عملی، جدی و مؤثر بردارند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63894

به "پاسخ رییس هیات اعزامی پارلمانی ایران به ادعاهای واهی نماینده غیرمنتخب یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ رییس هیات اعزامی پارلمانی ایران به ادعاهای واهی نماینده غیرمنتخب یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید