باید منتظر پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت ها باشیم

به گزارش مجله سرگرمی، داود پرهیزکار در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره آخرین اقدامات کمیته فوتسال برای آغاز برنامه های تیم ملی فوتسال، درخواست تعویق جام ملت های آسیا و همراهی تایلند و ژاپن با این درخواست صحبت کرد که مشروح تبادل نظری وی در ادامه می آید:

باید منتظر پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت ها باشیم

* خبرنگاران - هماهنگی لازم برای ارسال نامه درخواست تعویق جام ملت های آسیا صورت گرفته است؟

- داود پرهیزکار: بله؛ روز پنجشنبه با سرمربی تیم ملی صحبت داشتم. هماهنگ کردیم تا تاریخی را معین کنیم و نامه اش را برای دبیر کل فدراسیون فوتبال بفرستیم تا این نامه به AFC ارسال گردد.

* زمان درخواستی شما برای برگزاری جام ملت ها چه تاریخی است؟

- مدنظرمان بود که جام ملت ها حداقل 6 ماه عقب بیافتد تا برای برگزاری بازی فینال فصل گذشته لیگ برتر، برنامه ریزی برای فصل بعد و همچنین اردوهای تیم ملی دستمان باز باشد. اواخر بهمن ماه یک فیفادی داریم که درخواست کردیم جام ملت ها در آن تاریخ برگزار گردد.

* اگر AFC با درخواست ایران موافقت نکند چه کار می کنید؟

- اگر جام ملت ها بخواهد مرداد برگزار گردد، فرصت زیادی نمی ماند. حداقل 40-50 روز زمان احتیاج است تا تیم آماده گردد و بازیکنان باید نزدیک به 30 روز بدنسازی نمایند. در این صورت نه بازی محبت آمیز ای صورت می گیرد و نه تمرین های تاکتیکی انجام می گردد. کیفیت مسابقات هم قطعاً پایین می آید. برنامه ای که مدنظر داریم این است که تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتسال با همان اردوی نهایی تیم ملی و جام ملت های آسیا همزمان گردد.

* آیا کشورهای دیگر هم از طرح ایران برای تعویق جام ملت های آسیا حمایت نموده اند؟

- هم تایلند و هم ژاپن با ما همراه هستند. سعی می کنیم کشورهای دیگر را هم همراه کنیم.

* یعنی با ژاپن برای همراهی با تعویق مسابقات مکاتبه کردید؟

- صحبت ما با مسئولان فوتسال ژاپن تلفنی بود. قرار شد آنها هم این موضوع را با فدراسیون خود در میان بگذارند.

* آیا برای تیم ملی در شهریورماه تورنمنتی پیش بینی نموده اید؟

- فعلاً که کشورها نمی دانند ویروس کرونا چه زمانی فروکش می نماید. در نظر داریم تورنمنتی چهار یا شش جانبه برگزار کنیم ولی همه چیز منوط به شرایط ویروس کرونا است. تورنمنت کاسپین هم با حضور روسیه، ایران، آذربایجان و قزاقستان مثل هر سال در پیش خواهد بود. اگر بگردد یکی، دو بازی دیگر هم فراهم می کنیم.

* علی صانعی سرمربی تیم جوانان ایران هشدار داده بود که بهتر است جام ملت ها به تعویق نیافتد و در همین مرداد یا شهریور برگزار گردد. چه تضمینی وجود دارد با تعویق بازی ها به اسفند، کرونا دوباره باعث لغو آن نگردد؟

- این احتمال هم هست ولی تابستان سال جاری زمان مناسبی برای برگزاری جام ملت ها و تیم ایران نیست. شاید تا زمستان واکسن کرونا کشف گردد و شاید هم ویروس کمتر گردد ولی مردادماه خیلی به ما نزدیک است و نمی توانیم آماده سازی لازم را انجام بدهیم. اگر AFC مسابقات را به اسفند موکول نکند، نمی دانم چه استدلالی خواهد داشت. در این صورت فاصله جام ملت ها با جام دنیای هم 15 ماه خواهد شد.

* از این بحث بگذریم. در جلسات گذشته کمیته فنی پیشنهادی برای حضور قهرمان لیگ در جام باشگاه های آسیا و نایب قهرمان ایران در جام باشگاه های دنیا مطرح شده بود. آیا این پیشنهاد صحت دارد؟

- بله، این یکی از مواردی بود که مطرح شد اما به تصویب نرسیده است و مقرر شد در جلسه مشترک با سازمان لیگ مطرح گردد. سال گذشته شاید یکی از دلایلی که تیم مس در جام باشگاه ها نتیجه نگرفت، نزدیک بودن زمان بازی های جام باشگاه های آسیا و جام باشگاه های دنیا بود که باعث خستگی بازیکنان شد. این طرح در راستای همان اتفاق داده شده است.

* اما نماینده ایران سال 2019 قهرمان جام باشگاه های آسیا نشد و باتوجه به مباحث اسپانسرینگ و درآمدهای حق پخش احتمال اینکه تیمی از ایران در جام باشگاه های دنیا حاضر باشد بسیار کم است.

- بله، این فرضیه هم هست ولی همانطور که گفتم این پیشنهاد تأیید و تصویب نشده است.

* قرار بود 48 ساعت بعد از اعلام زمان جام دنیای فوتسال، جلسه مشترک کمیته فنی، کمیته فوتسال، سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی فوتسال برگزار گردد اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. چه تاریخی را برای این جلسه مدنظر دارید؟

- قرار بود این جلسه تشکیل گردد ولی تا متوجه نشویم که جام ملت های آسیا چه زمانی برگزار می گردد، نشست مشترک بازدهی نخواهد داشت. روز دوشنبه این هفته با مسئولان AFC صحبت می کنیم. اگر جام ملت ها به تعویق نیافتد، اردوهای تیم ملی باید فشرده باشد و به لیگ نمی رسیم. اگر هم با درخواستمان موافقت نمایند که چند برنامه پیش بینی نموده ایم.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91904

به "باید منتظر پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت ها باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید منتظر پاسخ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت ها باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید