تهران بیشترین مبتلا به ام اس را دارد ، شناسایی 64 هزار نفر در کشور

به گزارش مجله سرگرمی، مشاور معاون درمان وزارت بهداشت در امور بیماری ها گفت: تاکنون 64 هزار بیمار مبتلا به ام اس در کشور شناسایی شده است و تهران بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را دارد.

تهران بیشترین مبتلا به ام اس را دارد ، شناسایی 64 هزار نفر در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید کرمانچی در همایش سالانه مدیران عامل و مدیران ارشد انجمن ام اس کشور، اضافه کرد: پس از تهران بیشترین مبتلایان به ام اس در شهرهای کرج، تبریز و اصفهان قرار دارند.

وی از اجرای بسته خدمتی ویژه بیماران خاص و صعب العلاج در 200 بیمارستان و مرکز درمانی کشور اطلاع داد و توضیح داد: در این بسته یاری به امر درمان بیماران ام اس نیز پیش بینی شده است. کرمانچی اعلام کرد: در این چارچوب، تمام خدمات مورد احتیاج تشخیصی، درمانی و مشاوره ای برای بیماران خاص و صعب العلاج از جمله ام اس در مراکز جامع تخصصی ارائه می گردد که از این طریق هزینه پرداختی بیماران نیز کاهش می یابد. در ادامه این همایش، محمدعلی صحراییان، نایب رئیس انجمن ام اس ایران نیز گفت: تعداد مبتلایان به بیماری ام اس در کشور رو به افزایش است و طی یک دهه گذشته تعداد این بیماران افزایش چند برابری داشته است. وی تعداد مبتلایان به ام اس را در کشور در یک دهه گذشته 10 هزار نفر مطرح کرد و گفت: در حال حاضر 46 انجمن ام اس در کشور فعال است. صحراییان اظهار کرد: انجمن ام اس ایران با بیش از 20 سال سابقه فعالیت، خانه امن بیماران ام اس بوده و تمامی انجمن ها باید در راستا افزایش آرامش و کاهش اضطراب بیماران و خانواده های آنان کوشش نمایند. نایب رئیس انجمن ام اس ایران در انتها از شروع عملیات اجرایی بزرگ ترین مرکز درمانی ام اس شمال شرق کشور در مشهد با همکاری خیّران سلامت اطلاع داد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13363

به "تهران بیشترین مبتلا به ام اس را دارد ، شناسایی 64 هزار نفر در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران بیشترین مبتلا به ام اس را دارد ، شناسایی 64 هزار نفر در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید