توافقات کره جنوبی و اتحادیه اروپا در ملاقات رهبران دو طرف در حاشیه اجلاس گروه 20

به گزارش مجله سرگرمی، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت، مون جائه این، رئیس جمهور این کشور و اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، توافق کردند کوشش ها برای تقویت تامین واکسن کووید-19 برای کشورهای در حال توسعه را افزایش دهند.

توافقات کره جنوبی و اتحادیه اروپا در ملاقات رهبران دو طرف در حاشیه اجلاس گروه 20

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه اجلاس سال جاری گروه 20 که روز شنبه در مرکز ایتالیا برای دو روز افتتاح شد، با این مقام ارشد اتحادیه اروپا ملاقات کرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام داشت، رهبران دو کشور توافق کردند به طور مشترک گام هایی را با هدف افزایش تامین واکسن برای کشورهای در حال توسعه به روشی پایدار و عادلانه بردارند همچنان که این همه گیری ثابت نموده تا زمان ایمن نشدن همه، هیچ کس ایمن نیست.

آنها بعلاوه درباره مسائل تجاری دوجانبه و همکاری در زمینه پاسخ به تغییرات آب و هوایی و بعلاوه راه های غلبه بر همه گیری کووید-19 مصاحبه کردند.

مون جائه این همکاری اتحادیه اروپا با کره جنوبی را همچنان که نرخ واکسیناسیون در این کشور در اوایل ماه جاری میلادی از نقطه عطف کلیدی 70 درصد فراتر رفت، برجسته ساخت.

بر اساس این بیانیه، مون جائه این بعلاوه این مقام ارشد اتحادیه اروپا را در جریان شرایط اخیر شبه جزیره کره قرار داد و از اتحادیه اروپا خواست به همکاری در زمینه برقراری صلح در این شبه جزیره ادامه دهد.

مون جائه این به طور جداگانه با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست گروه 20 طی روز شنبه نشستی دوجانبه برگزار کرد.

در جریان این نشست، ماکرون از کره جنوبی خواست تا به نشستی در سطح وزیران با موضوع مسائل حوزه هند-اقیانوسیه که سال آینده میلادی به میزبانی فرانسه برگزار می گردد، بپیوندد.

رئیس جمهور کره جنوبی به ماکرون درباره تحولات اخیر در شبه جزیره کره شرح داد و گفت که کره جنوبی و آمریکا کوشش های گوناگونی برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی انجام داده اند.

ماکرون در پاسخ گفت که فرانسه هم نقش خود را در یاری به از سرگیری مصاحبه با کره شمالی ایفا خواهد نمود.

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی گفت که مون جائه این و ماکرون بعلاوه توافق کردند که همکاری در بخش های صنعتی مانند نیمه هادی ها و خودروهای الکتریکی را افزایش دهند.، ایسنا

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163660

به "توافقات کره جنوبی و اتحادیه اروپا در ملاقات رهبران دو طرف در حاشیه اجلاس گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقات کره جنوبی و اتحادیه اروپا در ملاقات رهبران دو طرف در حاشیه اجلاس گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید