شمار قربانیان کوروناویروس به 170 نفر رسید، کشورهای جدیدی عفونت را گزارش می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، شمار مرگ های ناشی از کوروناویروس جدید در چین روز پنجشنبه 10 بهمن به 170 نفر رسید و کشورهای جدیدی موارد عفونت از جمله انتشار محلی ویروس را گزارش کردند.

شمار قربانیان کوروناویروس به 170 نفر رسید، کشورهای جدیدی عفونت را گزارش می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس هند و فیلیپین جدیدترین کشورهایی هستند که نخستین موارد عفونت با کوروناویروس جدید را در یک مسافر و یک دانشجو که هر دو در شهر ووهان در مرکز چین، کانون شیوع فعلی، بوده اند، گزارش کردند.

کره جنوبی یک مورد انتشار محلی ویروس را در مردی در تماس با یک بیمار قبلا تشخیص داده شده را گزارش کرد.

انتشار محلی ویروس در خارج از چین باعث نگرانی مقامات بهداشت دنیای شده است، چرا که نشانه ای بالقوه از سرایت آسان تر ویروس و سخت تر شدن مهار کردن آن است.

سازمان دنیای بهداشت روز پنجشنبه جلسه ای برگزار می نماید تا تصمیم بگیرد آیا شیوع کوروناویروس جدید را یک اضطرار دنیای اعلام کند یا نه.

ارقام روز پنجشنبه نسبت به روز قبل افزایشی 38 نفری در شمار مرگ ها و 1737 موردی در شمار موارد عفونت را نشان می دهد و به این ترتیب شمار مرگ ها به 170 و شمار موارد عفونت به 7711 رسید.

37 مورد از موارد جدید مرگ در ایالت هوبئی اتفاق افتاده است که شهر ووهان پایتخت آن است.

ژاپن سه مورد جدید عفونت را در میان گروهی از افراد که با یک هواپیمای چارتر شده بوسیله دولت از ووهان به کشورشان بازگشته بودند، گزارش نموده است. هواپیمای دومی روز پنجشنبه 210 ژاپنی دیگر را از چین به فرودگاه هاندای توکیو می آورد. گزارش های حاکی از آن است که 9 نفر افراد سوار بر این هواپیما نشانه های سرفه و تب را دارند.

وزیر بهداشت هند خاطرنشان کرد آزمایش یک دانشجو در ایالت کرالا که در ووهان تحصیل می نموده و در ایام تعطیلات سال نوی قمری به خانه بازگشته است، عفونت با کوروناویروس را نشان داده است. مقامات فیلیپین هم می گویند زنی که از ووهان به وسیله هنگ کنگ به این کشور آمده است، از لحاظ عفونت با کوروناویروس جدید مثبت شده است.

در همین حال کشورهای گوناگون دنیا از جمله کشورهای اروپایی، نیوزیلند، استرالیا، هند و سنگاپور در کوشش برای تخلیه شهروندانشان از چین هستند.

  • نگرانی کمبود غذا و مایحتاج روزانه در شهرهای قرنطینه شده چین

در حالیکه گزارش های از کمبود غذا و ملزومات روزانه در مناطق قرنطینه شده در چین منتشر شده است، مقامات می گویند کوشش هایشان برای تضمین رساندن مایجتاج روزانه و ثابت نگهداشتن قیمت ها افزایش می دهند.

داده های وزارت تجارت چین نشان می دهند که ذخایر فعلی در شهر ووهان می تواند احتیاج به برنج و روغن آشپزی را برای بیش از 15 روز، گوشت و تخم مرغ را برای بیشاز 10 روز و سبزیجات را برای حدود 5 روز تامین کند.

سیستم های فروش آنلاین ملزومات و تحویل در خانه که در چین بسیار پیشرفته هستند، برای تضمین دسترسی افراد به طور داوطلبانه یا اجباری محصور در خانه محصور، به غذا و سایر ضروریات مهم هستند.

چین برای مهار گسترش کوروناویروس تعطیلات سال نوی قمری را تمدید نموده است، اما موج مسافرانی که به خانه بازمی گردند، بالقوه ممکن است باعث انتشار بیشتر ویروس گردد.

بازگشایی مدارس در هنگ کنگ، پکن و سایر مناطق در چین نیز دست کم دو هفته به تاخیر انداخته شده است.

  • سازمان دنیای بهداشت: همه دنیا باید برای مقابله با کوروناویروس آماده باشد| شمار مبتلایان از 7000 نفر گذشت

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

slimfa.ir: اسلیم فا | مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68126

به "شمار قربانیان کوروناویروس به 170 نفر رسید، کشورهای جدیدی عفونت را گزارش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کوروناویروس به 170 نفر رسید، کشورهای جدیدی عفونت را گزارش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید