عفونت های ویروسی بچه ها را جدی بگیرید!

به گزارش مجله سرگرمی، ام اس یا تصلب بافت چندگانه که با نام اختصاری ام اس یا MS شناخته می گردد، یک بیماری التهابی است که در آن غلاف های میلین سلول های عصبی در مغز و نخاع آسیب می بینند. این آسیب دیدگی می تواند در توانایی بخش هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند، اختلال ایجاد کند و باعث به وجود آمدن علائم و نشانه های زیاد جسمی گردد. اگر عفونت های ویروسی بچه ها را جدی نگیرید، این بیماری در کمین آن ها خواهد بود.

عفونت های ویروسی بچه ها را جدی بگیرید!

این متخصصان می گویند: عفونت های دوران کودکی که به مغز راه پیدا می نمایند، می توانند احتمال ابتلا به بیماری های خودایمنی از قبیل ام اس در دوران بزرگسالی را افزایش دهند.

تحقیقات اخیر نشان می دهند ام اس شایع ترین بیماری خود ایمنی عصب شناختی در میان بزرگسالان در سراسر دنیا است. این عارضه موجب بروز مسائل بینایی، حرکتی، حفظ تعادل، هماهنگی اعضای بدن، احساس خستگی و علائم دیگر می گردد.

به رغم اینکه این بیماری می تواند توانایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و تعداد قابل توجهی از مردم در دنیا گرفتار آن هستند، پزشکان همچنان از عوامل موثر در بروز آن آگاهی ندارند.

اکنون گروهی از متخصصان علوم پزشکی در سوئیس با مطالعه روی موش های آزمایشگاهی نظریه جدیدی را مطرح کردند مبنی بر اینکه عفونت های ویروسی در دوران کودکی که به مغز راه پیدا می نمایند، می توانند شرایط را برای ابتلا به بیماری های خودایمنی در دوران بزرگسالی فراهم نمایند.

آن ها اظهار داشتند: در این آنالیز این پرسش مطرح شد که آیا عفونت های مغزی ویروسی در دوره کودکی از جمله عوامل موثر در بروز بیماری ام اس هستند و براساس نتایج آزمایشات معین شد که تحت شرایط خاص این عفونت ها علامت و نشانه ای از التهاب را در مغز به جا می گذارند که می تواند فاکتوری موثر در بیماری ام اس باشد.

در این آزمایش ها محققان نوعی عفونت ویروسی را به دو گروه از موش ها- موش های بالغ و موش های بسیار جوان- منتقل کردند. در مدت یک هفته در هیچ یک از این دو گروه علامتی از بیماری و عفونت پس از دریافت واکنش ایمنی ضدویروسی مشاهده نشد.

در گام دوم، سلول های خود واکنش گر به موش ها منتقل شد. این نوع از سلول ها بر ساختار مغز اثر گذاشته و به اعتقاد محققان به خطر ابتلا به بیماری ام اس یاری می نمایند. سول های خود واکنشگر در بدن وجود دارند، اما لزوما منجر به بیماری نمی شوند، زیرا توسط مکانیزم های مختلف کنترل شده و اغلب به مغز نمی رسند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی و به گفته محققان، موش هایی که در دوران اولیه زندگی دچار عفونت ویروسی بوده اند دچار ضایعات مغزی شده و در این موش ها سلول های خود واکنشگر به مغز نفوذ نموده و بر آن تاثیر می گذارند.

منبع: ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41093

به "عفونت های ویروسی بچه ها را جدی بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفونت های ویروسی بچه ها را جدی بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید