قدردانی از کادر درمان به شیوه خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی: در روزهای سخت همه گیری بیماری کووید 19، کم نبودند افراد و مجموعه هایی که به هر طریق ممکن در کنار کادر درمان بودند و کوشیدند تا گامی برای یاری یا روحیه بخشی کادر درمان بردارند. مجموعه خبرنگاران یکی از این مجموعه ها بود که در کنار کادر درمان نهاده شد. با امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی این مجموعه در مورد اقداماتی که انجام داده اند هم صحبت شدیم:

قدردانی از کادر درمان به شیوه خبرنگاران

چه شد خبرنگاران، که جزو معدود کسب وکارهایی بود که با شیوع کرونا حجم عملکردیش چند برابر شد، در حوزه مسئولیت اجتماعی و یاری رسانی به کادر درمان حضور پیدا کرد؟

مجموعه ما کوشش دارد در بحران ها و هر زمانی که بتواند نقش موثری بازی کند. در خصوص همه گیری کرونا ابتدا بگویم حتی قبل از اعلام ورود بیماری به ایران با بررسی رفتار مشتریانمان متوجه شدیم حجم تقاضای عجیب و غریبی به سمت خرید ماسک آمده و فروش ماسک در خبرنگاران در یکی دو روز چند برابر شد، کوشش کردیم که ماسک تهیه کنیم، با فروشندگان مذاکره کردیم و فروش را بدون هیچ حاشیه سودی انجام دادیم و دویست و سی هزار ماسک به 214 شهر کشور ارسال کردیم. بعد که قضیه جدی تر شد ما وظیفه خود دانستیم که اگر بتوانیم گامی کوچک در راستای یاری به کادر درمان که خط مقدم این قضیه بود، برداریم. فکر کردیم چطور می تونیم به نوعی انجام وظیفه کنیم و در نهایت دو موضوع را در نظر گرفتیم. اول آنکه با هماهنگی رؤسای بیمارستان های اصلی درگیر با بیماری، بسته های مواد غذایی و اقلام ضروری برای پرسنل به اصطلاح آسیب پذیرتر درمان اهدا کردیم، روزانه 200 بسته یاری معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، میوه و …مثلا برای یاری بهیارها و نیروهای خدماتی و کادر آشپزخانه و … ارسال شد که تا امروز به هشت بیمارستان از جمله امام خمینی، سینا، هاشمی نژاد، حضرت رسول، فیروزگر و فیروزآبادی ارسال شده است.

و اقدام دوم؟

اینجا یکی از دوستان یعنی آقای دکتر کرمانپور به ما یاری کردند و به نکته درستی اشاره کردند که دانشجویان دوره دستیاری (رزیدنت ها) جزو قشر مظلوم جامعه پزشکی هستند که واقعا زحمت می کشند. من شاهد هستم دوستانم روزی 13-14 ساعت در بیمارستان ها مشغول کار هستند ولی درآمد ماهیانه شان متأسفانه از درآمد کارگری هم کمتر است و از آن طرف موضوع عزت نفس این عزیزان هم مطرح بود. با یاری سازمان نظام پزشکی توانستیم درخواست کنیم که این عزیزان ثبت نام نمایند، آدرس و شماره موبایل خودشان را وارد نمایند و ما بسته ها را به درب منزل این عزیزان فرستادیم که تا امروز 1200 بسته برای رزیدنت های رشته های مختلف ارسال شده و انشالله تا انتها هفته بعد برای کلیه رزیدنت های ثبت نام نموده که حدود 2500 نفر هستند، ارسال خواهد شد. البته رزیدنت های ما جزو بخش بسیار نخبه جامعه ما هستند با آینده ای روشن و ما تنها خواستیم خسته نباشیدی به آن ها بگوییم.

ما در سازمان نظام پزشکی شاهد برخی بازخوردهای مثبت نسبت به اقدام شما بودیم، خودتان هم بازخوردی از کار داشتید؟

در شبکه های اجتماعی مواردی را شاهد بودیم که لطف کردند و تشکر کردند، یکی از عزیزان هم به طنز نوشته بود کاش دفعه دیگر دستگاه PS4 بفرستند!

اما برای ما مهم ترین امر این بود که پیغام داخل بسته ها (این روزها همه ایران قدردان شما است. واژه سپاسگزاری در مقابل کوشش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر شما بی ارزش است، کادر درمان قهرمان، خبرنگاران هم قدردان شما است) به گوش این عزیزان برسد.

با توجه به اینکه تبلیغ کار خیر خودش خیر است، چرا خبرنگاران روی این جنبه کار خودش تبلیغی نکرد؟

ما معقتدیم که کار خوب باید تبلیغ گردد، اما فکر کردیم زیبا نیست که بخواهیم این کار را برجسته کنیم، چون اعتقاد داریم کار کوچکی کردیم. البته در صفحه اصلی سایت خبرنگاران نوار دائمی است که اقدامات خبرنگاران در بحران کرونا و حوزه مسئولیت های اجتماعی شامل گزارش ها، اخبار و ویدئو در آن قابل مشاهده است. مثلا یکی از اقدامات ما این است که کسب و کارهای آسیب دیده توسط اصناف و با تایید ستاد کرونا به خبرنگاران معرفی می شوند و ما این کسب وکارها را آنلاین می کنیم و تا 15 خرداد سود فروش آن ها برای خبرنگاران صفر در نظر گرفته شده و ارسال، پردازش، بسته بندی و سایر هزینه ها نیز با خبرنگاران است.

برنامه های آینده شما برای همکاری با جامعه پزشکی چیست؟

بخش مسئولیت های اجتماعی در یکی دو سال گذشته در خبرنگاران موضوع مهم و جدی بوده، هر چند شاید کاربزرگی ننموده باشیم و هر کاری نموده ایم وظیفه بوده و کار کوچکی است، ولی کوشش کردیم به قدر و سهم خودمان یک بخش از راهکار باشیم. در زمان بحران و بروز مسائل دو دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه ایستاد و غر زد و از آنهایی که کار کوشش می نمایند انتقاد کرد، دیگری هم اینکه هر فرد، ارگان یا سازمانی نقش خودش در این بحران را ببیند و خودش بخشی از راهکار باشد. خبرنگاران کوشش می نماید همواره راه دوم را انتخاب کند. ما مشتاق هستیم با یاری، همفکری و پشتیبانی نهادهای این حوزه مثل نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سایر مجموعه های مرتبط به همکاری با کادر درمان ادامه بدهیم و این باعث افتخار ماست. در خصوص اقدامات آینده باید بگویم به عنوان بخشی از کمپین ایران همدل از 13 اردیبهشت طرحی اجرا می گردد که مردم می توانند اقلام ضروری را مثل مواد غذایی و … از آنجا خریداری نمایند و هر چقدر فرد خرید کند خبرنگاران هم به همان اندازه به آن اضافه می نماید با چند سازمان مردم نهاد در ارتباط هستیم تا یاری های ترکیبی را به گروه های کم برخوردار برسانیم که فاز اول آن به 300 بیمار کرونایی محروم در قرنطینه اختصاص دارد.

خاطره خاصی از این روزها دارید؟

کلی عکس زیبا در بیمارستان ها داریم. البته ما فقط راننده را به بیمارستان ها می فرستیم بدون عکاس و فیلم بردار و گروه رسانه ای ولی برخی وقت ها خود بچه های کادر درمان می خواهند عکسی بگیرند با مامور ارسال، و این تصاویر خیلی زیباست، لبخندی که روی لب ها است بسیار زیبا است.

و حرف آخر

باید تشکر ویژه از سازمان نظام پزشکی انجام بدهم که به ما برای اجرای این پروژه بسیار یاری کردند. واقعا اگر لطف آقای دکتر کرمانپور و سایر عزیزان نظام پزشکی نبود، این پروژه شدنی نبود. دفتر امور دستیاری سازمان هم به ما یاری زیادی کرد و روسای بیمارستان ها هم واقعاً انرژی به ما می دادند. باید بگویم تاثیر پروژه در مجموعه ما هم خیلی مثبت بود و علیرغم حجم کار که این روزها وحشتناک زیاد است و با اینکه این پروژه کار مضاعفی برای تیم ما بود ولی همه تیم با انرژی و شوق زیاد کارهای این 200-300 بسته روزانه را انجام می دادند.

tafreh.ir: طفره: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای طفره

fixfun.ir: مجله تفریحی: وبلاگ شاد و سرگرم کننده

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88873

به "قدردانی از کادر درمان به شیوه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی از کادر درمان به شیوه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید