قیمت دارو اصلاح می گردد ، گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم داشتن نگاهی واقع بینانه به قیمت گذاری داروها، گفت: قیمت گذاری ها به نحوی اصلاح می گردد تا بتوانیم از تولیدکننده در عرصه مالی حمایت نموده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم.

قیمت دارو اصلاح می گردد ، گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو

ایسنا نوشت: دکتر محمدرضا شانه ساز درباره برنامه و گام اول سازمان غذا و دارو برای اصلاح ساختار اقتصادی نظام دارویی کشور در سطح فراوری، توزیع و عرضه دارو، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه فراوری دارو موضوعاتی مانند قیمت گذاری منطقی تر دارو را پیش خواهیم برد؛ به طوریکه در حال حاضر در حوزه قیمت گذاری دارو واقع بینانه تر از قبل عمل می کنیم.

وی اضافه کرد: این درحالیست که در گذشته بعضی اقلام دارویی در داخل فراوری می شدند و حتی چند برابر احتیاج کشور هم ظرفیت فراوری آن ها وجود داشت، اما به دلیل سخت گیری در قیمت گذاری و منطقی نبودن قیمت گذاری ها، فراوریکننده به زیان می افتاد و این زیان چند ساله باعث می شد که دیگر فراوریکننده آن دارو را فراوری نکند. بر همین اساس مجبور بودیم با چند برابر قیمت و با ارزبری بالاتری آن دارو را از یک شرکت خارجی که یک شرکت برندساز و با کیفیت هم نبود، بلکه شرکت هایی از شرق آسیا که از نظر اقتصادی و کاری هم ضعیف بودند، وارد کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید نمود: در حال حاضر قیمت گذاری ها به نحوی اصلاح می گردد تا بتوانیم از فراوریکننده در عرصه اقتصادی هم حمایت نموده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم. البته در راستای بهبود اقتصاد دارو در عرصه توزیع و عرضه در بازار نیز برنامه هایی داریم که به تدریج اعلام می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48376

به "قیمت دارو اصلاح می گردد ، گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت دارو اصلاح می گردد ، گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید