پروازهای اورژانس هوایی گناباد برقرار شد

به گزارش مجله سرگرمی، پروازهای اورژانس هوایی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد که به دلیل وجود مسائل ناشی از ارتفاع دکل مخابراتی در راستا کریدور پرواز بالگرد از 31 مرداد متوقف شده بود، با برطرف مشکل از سه شنبه چهارم شهریور برقرار شد.

پروازهای اورژانس هوایی گناباد برقرار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: با توجه به این که نصب دکل 48 متری در کریدور پروازی بالگرد اورژانس هوایی گناباد مخاطراتی ایجاد نموده بود، شرکت مخابرات متعهد شد با کاهش ارتفاع این دکل مشکل را برطرف کند که طی چند روز گذشته با کاهش ارتفاع دکل به 24 متر و برطرف مشکل، پروازهای بالگرد اورژانس هوایی گناباد دوباره برقرار شد.

دکتر جواد باذلی ادامه داد: دکل بی. تی. اس شبکه تلفن برای برطرف مشکل پوشش مخابراتی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در این مکان نصب شده بود که نشست و برخاست بالگرد اورژانس هوایی را به مخاطره انداخته بود. با توجه به موقعیت این شهرستان در جنوب خراسان رضوی و نقطه تعیین امدادرسانی منطقه ای، اورژانس هوایی یکی از ظرفیت های بسیار مهم برای ارائه خدمات امدادی به مردم، بیماران و مصدومان حوادث جاده ای و در زمان بحرانی است.

وی اضافه کرد: اورژانس هوایی گناباد از شروع فعالیتش تا به امروز 300 ماموریت و هر ماه بطور متوسط 15 عملیات امدادی توسط بالگرد انجام داده است. امداد و انتقال مصدومان و بیماران به بیمارستان بهلول گنابادی، بیمارستان های مشهد و امدادرسانی هنگام حوادث طبیعی مانند سیل در سیستان و بلوچستان از عمده ترین ماموریت های صورت گرفته توسط اورژانس هوایی گناباد است.

اورژانس هوایی گناباد مجهز به یک دستگاه بالگرد BK117 به عنوان پرنده غیرنظامی تخصصی و مجهز امداد تا شعاع 150 کیلومتری از مرکز گناباد در محدوده شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد، فردوس، خواف، بجستان، رشتخوار و مه ولات در جنوب خراسان رضوی و بخش هایی از خراسان جنوبی، از تیر ماه 1397 فعال شده است.

فوریت های پزشکی گناباد با 16 پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان قرار گرفته است.

شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی با 130 هزار نفر جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد هستند و به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106585

به "پروازهای اورژانس هوایی گناباد برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای اورژانس هوایی گناباد برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید